![Honda-e zaparkovaná vedle budovy](/content/dam/central/cars/Electric/Electric-HUB-Battery-header-1x1.jpg/_jcr_content/renditions/m_r.jpg)
AKUMULÁTOR ELEKTROMOBILU
Na některé řidiče mohou nejnovější elektromobily působit jako pojízdná laboratoř, která je nabitá technologiemi a poskytuje oslnivou přehlídku skvělé budoucnosti motorismu. Přesto jsou elektromobily v některých ohledech pozoruhodně přímočaré, obsahují pohon na akumulátor, který je jednodušší než u vozidel se spalovacími motory.
NA VELIKOSTI ZÁLEŽÍ
Jak velký je akumulátor elektromobilu?
Stejně jako se liší vozidla, která pohání, i akumulátory v elektromobilech mají různou velikost. Často se ukrývají pod podlahou a zabírají celou plochu pod sedadly. Některé mají při pohledu zepředu obdélníkový tvar, jiné zase mohou mít tvar písmene „T“. A čím jsou větší, tím jsou i těžší.
V nové Hondě e je baterie pod polovinou podlahy a napájí elektromotor umístěný pod podlahou zavazadlového prostoru.
![Přední tříčtvrtinový pohled ukazující velikost akumulátoru elektromobilu](/content/dam/central/cars/Electric/Electric-HUB-Battery-1.png/_jcr_content/renditions/c4.png)
SÍLA ELEKTŘINY
Jak akumulátor elektromobilu funguje?
Moderní akumulátor v elektromobilu je lithium-iontový. Uvnitř článků jsou kladně nabité lithiové ionty, které jsou přenášeny tekutým elektrolytem z anody na katodu pomocí separátoru. V důsledku tohoto pohybu vzniká elektrický proud. A tento elektrický proud se používá k pohonu motoru nebo motorů, které pohání buď dvě nebo všechna čtyři kola.
![Čelní tříčtvrtinový pohled shora ukazující velikost akumulátoru elektromobilu](/content/dam/central/cars/Electric/Electric-HUB-Battery-2.png/_jcr_content/renditions/c4.png)
PLNĚ NABITO:
Údržba akumulátoru
Největší možnou výhodou při řízení elektromobilu je to, že se může nabíjet kdykoli a kdekoli ho zaparkujete. To ušetří řidičům zajížďky, když se snaží najít nějakou nabíjecí stanici. Honda e elektřinu odebírá z rozvodné sítě. To znamená, že udržitelnost energie se liší podle jejího dodavatele. Doma akumulátor nejlépe nabíjejte pomocí speciální „nástěnné zásuvky“. Tato zásuvka umožňuje Hondě e nabíjení výkonem 6,6 kW, což znamená, že se akumulátor o kapacitě 35,5 kWh nabije z téměř vybitého stavu na 100 % za cca 4,1 hodin. Při použití výkonnější 50kW rychlonabíječky na veřejném prostranství by se měl akumulátor modelu Honda e dobít na 80 % za pouhých 31 minut.*
* Doba nabíjení se měří od výstražného rozsvícení kontrolky na vybití akumulátoru.
![Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda e nabíjený v garáži](/content/dam/central/cars/Electric/Electric-HUB-Wallbox-16x9.png/_jcr_content/renditions/c4.png)
TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ NENÍ VIDĚT
Akumulátor modelu Honda e
Honda e je jako první vozidlo značky Honda od základu účelně navržena a postavena na platformě pro elektromobily. Stylový elektromobil je vybaven vodou chlazeným 35,5kWh lithium-iontovým akumulátorem, který je možné nabít pomocí přípojky střídavého proudu typu 2 nebo rychlonabíjecí přípojky se stejnosměrným proudem CCS2.
Model Honda e ujede na jedno nabití až 220 km a díky funkci rychlonabíjení je akumulátor možné během 31 minut nabít na 80 %. Aby model Honda e měl na silnici skvělé jízdní vlastnosti, umístili konstruktéři akumulátor doprostřed a co nejníže, takže toto kompaktní vozidlo má dokonalé rozložení hmotnosti 50:50 a výborně uložené těžiště.
![Zadní tříčtvrtinový pohled shora na model Honda e ve studiu](/content/dam/central/cars/Electric/Electric-HUB-Low-Center-Editorial.jpg/_jcr_content/renditions/c4.jpg)